.

.

.

.

مشاعره

چارشنبه ای که گذشت، جشن ِ ورودی های ِ دانشکده ی مان بود و از آنجایی که "من آنم که رستم بود پهلوان!" قرار شد مشاعره ی طنزی برگزار کنیم و در آن چهار نفر مثل ِ برنامه ی "به تماشا سوگند" پشت ِ میز بنشینند و مشاعره کنند. اشعاری که در ادامه می آید ماده ی اولیه ای است که برای ِ این برنامه سرودم. 

  

قسمت ِ مشاعره ی حرفی: 

نفر ِ اول: 

ای ذرّه ی بنیادی، در دام ِ تو افتادم 

ای هیگز تو شیرینی، من وارث ِ فرهادم 

 

نفر ِ دوم: 

مادّه ی تاریک ِ دوست، حلقه ی دام ِ بلاست 

هر که رود گرد ِ مُند، فارغ از این ماجراست 

 

نفر ِ سوم: 

تو را با اینکه دوری دوست دارم 

تو را مانند ِ قوری دوست دارم 

 

نفر ِ چهارم: 

مستی نه از پیاله، نه از خم شروع شد 

از امتحان ِ درس ِ کوانتم شروع شد 

 

نفر ِ اول: 

ای ذرّه ی بنیادی، من دوسِت دارم خیلی 

ای هیگز منم مجنون، ای هیگز تویی لیلی 

 

مجری: با دال باید بگویید، نه الف 

 

نفر ِ اول:  

ای ذرّه ی بنیادی، من عاشق ِ چشماتم 

ای هیگز در این شطرنج، من کیش نشده ماتم 

 

مجری: گفتم با دال باید بگویید، نه الف 

 

نفر ِ اول: 

ای ذرّه ی بنیادی، از زلف ِ تو من مستم 

ای هیگز بیا لطفاً، من منتظرت هستم 

مجری: خُب شما باید با دال می گفتید و نتوانستید. امتیاز ِ منفی به شما تعلّق می گیرد. نفر ِ بعد لطفاً با دال 

 

نفر ِ دوم: 

دارم به انتهای ِ جهان فکر می کنم 

وقتی که ابتدای ِ جهان نیست جای ِ من 

 

نفر ِ سوم: 

نمی دانم چرا بر روی ِ کتری 

همیشه بار ِ سنگینی ست قوری 

  

نفر ِ چهارم: 

یا راهی ِ سِرنم بکن اُستاد 

یا تنگ در آغوش بگیرم که بمیرم 

 

نفر ِ اوّل: 

ای ذرّه ی بنیادی، بنیاد ِ مرا کندی 

ای هیگز نمایان شو. از روی ِ خردمندی 

  

مجری: شما ظاهراً سوزن ِ تان هنوز گیر کرده، نفر ِ بعد لطفاً با میم بگوید 

نفر ِ دوم:

من که امروز قوی پنجه و نیرومندم 

من همان جرم ِ درخشان ِ تو در وی-بَند َم

  

قسمت ِ مشاعره ی موضوعی: 

 

نسبیت: 

چه خوش گفت روزی به دانشجویش/ یکی از بزرگان ِ نسبیتی 

برو درس ِ نسبیتت را بخوان/ گر از دوستداران ِ نسبیتی 

 

ریاضی یک: 

مواظب باش یه روزی مفتی مفتی 

توی ِ درس ِ ریاضی یک نیفتی 

 

دلتای ِ دیراک: 

ز ِ بس بی ترس و بی باکی تو ای دل/ برای ِ من خطرناکی تو ای دل 

همیشه صفر و یک آن بی نهایت/ مگر دلتای ِ دیراکی تو ای دل 

  

پا نوشت: 

فیزیک نابلد ها لابد می پرسند هیگز چیست؟ کوانتم چیست؟ مُند چیست؟ دلتای ِ دیراک چیست؟ و الخ. از آنجایی که فعلا دل و دماغ ِ کلمه ها و ترکیب های ِ تازه نوشتن را ندارم به همین قدر بسنده کنید: اینها چند اصطلاحند در علوم ِ طبیعی! ت

نظرات 9 + ارسال نظر
کیمیا شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 17:43

مگه قرار نشد تو این وبلاگ فقط شعر های خودت را بنویسی.

خُب مال ِ خودمه دیگه

الهه سادات شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 20:57

پرفکت!!!!

سعید شنبه 10 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 23:44 http://saeed-talaee.blogfa.com

باریکلا!

[ بدون نام ] یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:39

ههههههه!!
هفت خان صنعتی!!!

بهزاد یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 http://persiansub.blogfa.ir

شعرای خودشه! منم نفر چهارم بودم + نسبیت و ورودی ها که اینجا نیومده

حیدر چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:55

دلبسته ی نکته های باریک شدم
وارد به فضای کور و تاریک شدم
با این همه دلبری و شهر آشوبی
من عاشق بچه های فیزیک شدم !

ایدکم الله برادر

سیما پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 00:34

کسی که مثل هیچ کس نیست ... . پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 17:18 http://zehniyat.blogfa.com

سلام ... من باب خاموشاندن حس کنجکاوی ... چهره تون خیلی آشناست!
همایش نخبگان امسال نبودین؟!

سلام
نه اتفاقا امسال در همایش نبودم. دو سال ِ گذشته بودم. ولی امسال نه

زهرا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 23:38 http://sedayam-kon.mihanblog.com

ایول فیزیکی !
منم فیزیکی ام

خیلی شعرات باحال بود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد