.

.

.

.

فی البداهه

چندماهی می‌شود که من و سعید در برنامه‌ی سه‌شنبه‌های اینجا شب نیست در رادیو جوان، آیتمی به نام «فی‌البداهه» داریم. سردبیر برنامه دوست طنزپرداز عزیز مهدی استاد‌احمد است. 

 

برنامه سه‌شنبه‌ها 0 تا 2 بامداده که آیتم ما معمولاً حوالی 00:20 بامداد پخش می‌شه. 

 

بعضی از این آیتم‌ها با یک نمونه از شعرهای خوانده شده: 


1- دوستی 

این دغل دوستان که می بینی 

مگسانند گرد شیرینی 

همگی بهترند از آن‌کس 

که کند پشت سر سخن چینی 

 

2- پرواز 

سفرهای اداری کیف دارد 

سفر از نوع کاری کیف دارد 

برای دیدن حال فقیران 

هواپیماسواری کیف دارد

 

3- برچسب 

بسکتبالیست هستی 

انتگرالیست هستی 

استقبالیست هستی 

چون توی لیست هستی!  


4- درس خوندن  

تو که از مدرسه و درس فراری باشی 

رسد آن روز که راننده‌ی گاری باشی! 


5- همکاری  

تا توانی دلی به ست آور 

همسر خوشگلی به دست آور 

بعد در طول زندگی کم‌کم 

بچه‌ای فسقلی به دست آور  


6- هنر 

 یاد باد آنکه هنرمند خوش‌اخلاقی ماند 

آخر عمر سه تا قسط از او باقی ماند! 


7- خونه 

 هر کسی از خانه‌ی خود دور گشت 

همدم او منقل و وافور گشت 


8- مطالعه 

من چقد خوشحالم تو کتاب می‌خونی 

از چشات معلومه همه چی می‌دونی 

 

9- شادی 

 آهسته نان خشکی از راه دور آمد 

در کمپ تیم ملی حس غرور آمد!

 

10- رایانه (با حضور افتخاری مجید طلایی :)

دلخوشم تنها به این رایانه‌های مختصر 

کاشکی رایانه‌ام آپ دیت می‌شد زودتر


نظرات 20 + ارسال نظر
Ya30 جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 17:15

آیتمه جالبیه....
به خصوص این هفته، مناظره راننده با مسافر خیلی جالب بود!
به نظرم شعرها اگه کلا این طوری (حالت مناظره ای) باشن خیلی بهتر و جالب تره!

آهان
خیلی خیلی ممنون که نظرتون رو منتقل می‌کنید.
متشکر

زهرا جمعه 17 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:15

متاسفانه تاحالا نتونستم ببینم این برنامه ها رو.... ولی فکر می کنم اگه تمام محتواش نقد بر اوضاع اجتماعی باشه با این لحن شیرین خیلی چیز به دردبخوری خواهد بود.
ممنون میشم اگه مقدوره بعد از هر برنامه متنش را بذارید اینجا بتونیم استفاده کنیم یا اینکه بگید از کجا می تونیم دسترسی داشته باشیم به برنامه ها؟

خب زمان پخش برنامه رو که گفتم. بعد از پخش، برنامه‌های رادیو رو میشه از اینجا دانلود کرد:
http://www.iranseda.ir/radio/

اما راستش برنامه‌ی ما بیشتر جنبه‌ی فکاهی داره. و اینجوری نیست که همه‌ش به قصد نقد اجتماعی باشه

ت.جانه شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 00:06 http://serora-ستورا

سلام
بسیار زیبا.موفق باشید.
حق یاورتان.

سلام
ممنون

یک هم وطن شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:38

اصن جالب نبود...
گذشته ها شعراتون قشنگ تر بود؛
علت؟؟؟!!!
الله اعلم...
تو زندگی خبط نمیرید!!!؟؟؟
وفقکم الله.

:)

عبدالعظیم ولی الهی(آقابزرگ) شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 14:37 http://agabozorg.blogfa.com

با سلام:
هر کسی از خانه‌ی خود دور گشت

همدم او منقل و وافور گشت

ع.علی یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:15

عالیییییییی

مهری یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 21:09

خیلی جالبه واقعالذت بردم

راشدانصاری دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 http://www.khaloorashed.com

سلام
خسته نباشید سید
آفرین

سلام
مخلصیم

آرش دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:50

سلام!
محمدجواد بهم گفت که جدیدا یک رباعی سرودید در مدح "دشواری..." . قرار نمی دینش بر روی وبلاگ ؟ برای افرادی که فیسبوک ندارن ... یا اگرم دارن ، تاکسی و اتوبوس سوار نمی شن که از لپ تاب کنار دستی شون چک کنن ...!

سلام
این بود:

به کارِ یک بشر کاری ندارم
برای مردم، آزاری ندارم
ندارم موشکلی در زندگانی
و اینجا هیچ دوشواری ندارم

آرش دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 20:51

راستی من گوگل دارم . اگر تو گوگلتون چیزی مینویسید ، و تمایل دارید ، منو Add کنید ...

سهیلا سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 18:01 http://11554.blogfa.com

سلام امیر خان. همین الان که وبتونو پیدا کردم کلشو خوندم.
میشه لینکتون کنم؟

سلام
لطف کردید
خواهش می‌کنم. باعث افتخاره

فاطمه سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:26 http://jaryan70.blogfa.com/

سلام
من با رادیو جوان خاطره ها داشتم و با اینجا شب نیست.
مهدی استاد احمد را هم فراوان شعر هایش را دوست دارم.اتفاقا یک بار خواستم بتون بگم شعراتون چقدر شبیه شعر های استاد احمده.
ایشالله در رادیو جوان بمونید و خوب بمونید و پایدار.

سلام
ممنون از لطف و پیگیری‌تون

سارا پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 20:32

سلام ببخشید شما که نجوم خوندید این قضیه سه روز تاریکی اول دی راسته؟؟؟؟؟؟

سلام
به لحاظ علمی و نجومی، هیچ پایه و اساسی نداره.

حسین ایزدی یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:21

سلام سید :)
خوبی؟ چه خبرا؟

ای ول خیلی بلاگ خوبیه :)
خدا قوت ;)
قربانت

سلام عزیزم
قربونت. من خوبم
شکر خدا
ممنون که وقت گذاشتی و وبلاگ رو دیدی

فهیم سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:04

سلام امیر خان
من همیشه برنامه اینجا شب نیست رو گوش میکنم و از صداتون واقعا لذت میبرم
صداتون خیلی زیباست خیلی خیلی
اسمتون رو نمیدونستم تا اینکه امشب اقا سعید فقط گفت امیر....سرچ کردم وبتون رو پیدا کردم
رادیو رو ول نکنین صداتون به دل میشینه
مخلص دادش کوچیکه.......

سلام
ممنون از لطفی که دارید
مخلصیم

قلندر سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 16:12

گرقلندر نیستی شب گرد باش
جان مولا هر چه هستی مرد باش
.
.
.
مزن بر سر گل حسرت که رنگت زرد می گردد
هزاران حیف از آن مردی که با نا مرد می گردد
سگی را خون دل دادم که با خود آشنا کردم
ندانستم سگی که خون خورد خون خوار می گردد!!!!
.
.
.
مثل همیشه حرف آخرم و اول حرفم را با بغض شروع میکنم.
وقتی دیدگانم را می بندم تو را در مقابلم میبینم!
وقتی خوابم در خواب تو را میبینم!!
وقتی در سفرم مقصد تو را می بینم!!!
خنجری از کین خواهم ساخت و به سنگ عقده تیزش خواهم کرد و به زهر انتقام آغشته اش می نمایم و آن را در پشت نقاب خشم مخفی خواهم نمود تا روز مبادا آن را با تمام وجودم بر قلبت فرو کنم.اما در صفحه های تقویم روزی به نام روز مبادا نیست آن روز هر چه باشد روزی شبیه دیروز روزی شبیه فردا روزی درست مثل همین روزهای ماست اما چه کسی می داند شاید امروز روز مبادا باشد!!!اما خوب می دانم هر روز که کین تو در قلبم باشد برایم روز مباداست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

واقعاً راه و رسم قلندری اینه؟

قلندر پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 16:05



شب دراز است وقلندر در خواب

من و یاران دبستان بی تاب



سرکشد آتش ظالم؛فریاد

دست من به حسرت مشتی آب



تا به کی لب به سکوت آلودن؟

تابه کی راه فراری دریاب؟




انجمی زاده ز عاشوراها

بهر پیکار شب؛آنها اسباب



هر ستاره به دل شب؛زخمی

من و یاران قلندر بی خواب

شب دراز است و قلندر خواب‌ست...

مصطفی صادقی چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 18:24 http://kajrahe.blogfa.com/

تو که از مدرسه و درس فراری باشی
رسد آن روز که دارای فراری باشی
درس خوانها همه بیچاره و بدبخت و ذلیل
تو ولی صاحب یکبنز سواری باشی
سلام
زیبا بود

سلام
:)

اشکان یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:29 http://ashteroh.mihanblog.com/

من تا حالا برنامه رو نشنیدم
باید بشنوم
جالب شد!

[ بدون نام ] شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:00

سلام خسته نباشید
وبلاگتون فوق العاده بود
اصلا فکر نمیکردم یه مجری رادیو توی کشور ماهم بتونه اینقدر شجاعانه بنویسه و شعر بگه
عالیه

سلام
ممنون از لطف تون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد