مدیر شبکه‌ی رادیویی فرهنگ در مراسم اختتامیه جشنواره "زیر چتر لبخند":

"زیر چتر لبخند"بهانه‌ای برای دور شدن از غمها و سختی‌هایمان است

جشنواره‌ی "زیر چتر لبخند "امروز چهارشنبه 22 مرداد سال جاری با حضور جمعی از هنرمندان و بزرگان عرصه‌ی رادیو در سالن کوثر صدا و سیما هم اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره زیر چتر لبخند؛ محمد حسین صوفی به همراه جمعی از مدیران دقایقی پیش در تالار کوثر صدا و سیما حاضر شدند و در کنار همه‌ی حاضران و مهمانان به تماشای نمایشی که در حال اجراست نشستند.
 
در ابتدای مراسم محسن شریف زاده مدیر شبکه‌ی رادیویی فرهنگ ضمن خوشامد گویی به همه‌ی مهمانان حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره ی زیر چتر لبخند گفت: زیر چتر لبخند بهانه ای برای دور شدن از غمها و سختی‌هایمان در شبکه‌ی رادیویی فرهنگ است که در آن برنامه‌های طنز و کمدی روی آنتن می‌رود. برنامه‌های چون چای شیرین جزء طنزهای شادی آفرین ماست که چهارشنبه‌ها تقدیم شنوندگان شبکه‌ی رادیویی فرهنگ می‌شوند. بنابراین شاد کردن دیگران فضیلت بزرگی است و به آن توصیه شده است. با توجه به رسالت شبکه‌ی رادیویی فرهنگ در انتقال مثل‌ها و فرهنگ‌ها و قطعات موسیقایی و نمایشی متفاوتی را امروز تقدیم مخاطبان حاضر در تالار می‌کنیم.
 
بنابراین گزارش؛ هم اکنون جواد انصافی بازیگر پیشکسوت رادیو و تلویزیون با جمعی از بازیگران در نقش مبارک یک نمایش سنتی را برای حاضران در سالن اجرا می‌کند.
 

در ادامه ی مراسم، محمد صادق رحمانیان دبیر جشنواره "زیر چتر لبخند" به همه ی حاضران، مهمانان و هنرمندان خوش آمد گفت و برای همه ی آنان آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

 رادیو، زنده به نفس مخاطب است

بنابر این گزارش، محمد حسین صوفی، معاون صدای رسانه ی ملی ضمن خوش آمد گویی به حاضران در تالار کوثر صدا و سیما گفت: لازم می دانم از حضور گرم و صمیمی شما در این سه روز تشکر کنم.

به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقیست. درست است جشنواره ای را آغاز کردیم؛ سه روز طول کشید و این پایانش است. امیدوارم شروع خوبی برای برنامه های  طنز و شادی آفرین باشد. جامعه ی سالم در گرو داشتن انسان های سالم است.

وی افزود: لازمه سلامت بدن انسان شاد بودن و داشتن امید است. یکی از کارکردهای رسانه ها و از جمله رسانه ملی به ویژه رادیو، ایجاد فضایی است که همه ی مردم در همه جا و در همه ی زمان ها شاد زندگی کنند و همدیگر را دوست داشت باشند و با نشاط به سر برند.

معاون صدا تصریح کرد: یکی از راه هایی که می توان فضای شاد و مفرح را در جامعه ایجاد کرد، داشتن برنامه های شاد در شبکه های مختلف رسانه ای است.

در آغاز این مراسم عرض کردم که شنوندگان ما و نیز شما حضار گرامی بدانید که خدمتکاران شما در رادیو به عنوان یک وظیفه ی انسانی و الهی سعی شان بر این است که با تلاش شبانه روزی برنامه هایی در حد شأن ملت ایران را تولید و پخش کنند.

وی اظهار داشت: سابقه ی تاریخی ملت ایران بیانگر این است که بزرگان شعر و ادب در این کشور بسیار بوده اند که در حوزه های مختلف شعر سروده اند. مطلب بسیار نوشتند و نمایشنامه های بسیاری را تولید کرده اند.

صوفی ادامه داد: 70 سال از عمر رادیو می گذرد و با تولید انواع برنامه ها همگان سعی بر رضایت مردم داشتند. این گونه برنامه سازی که همیشه در خدمت مردم بوده و 70 سال از عمر آن می گذرد، برنامه های طنز، فکاهه و شعر است که این جشنواره چند هدف را ترقیب می کرد.

تجلیل و تقدیر از تولید کنندگان برنامه های مشاعره، ترویج و تحکیم زبان فارسی و تجلیل و تقدیر از برنامه سازان حوزه ی طنز بوده است که هنرمندان ما با زبانی طنز و کمدی مشکلات را مطرح کرده و به گوش مخاطبان و شنوندگان میرسانند.

سومین دوره ی این جشنواره که برگزار شد، با نام "زیر چتر لبخند" بود که جشنواره اول و دوم آن سال های گذشته برگزار شد و امسال رشد خوبی را به لحاظ کمی و کیفی شاهد بودیم.

معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: سیاست ما افزایش برنامه های طنز و کمدی است . هدف ما این بوده که در هر زمانی که شنوندگان به رادیو گوش فرا می دهند شادی و لبخند در چهره ی آنان نمایان شود.

 ایجاد شرایطی برای خنداندن و شاد کردن مردم از اهدف ما بوده تا این مسئله در خانواده ها نیز فراگیر شود، چرا که جامعه و کشور ما نیاز به افرادی شاد و پر تلاش داشته است. از همه ی برنامه سازان، نویسندگان، مجریان، کارگردانان، گویندگان، گزارشگران، طراحان، مدیران و دیگر افراد فعال در بخشهای مختلف که برای شادی مردم تلاش کرده اند، تشکر می کنم و امیدوارم جشنواره سال آینده به لحاظ کمی و کیفی با شکوه تر برگزار شود. به این دلیل که رادیو، زنده به نفس مخاطب است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، برگزیدگان سومین جشنواره ی زیر چتر لبخند به شرح زیر است:
در بخش تهیه کنندگی:

مینا خاندانی از شبکه رادیویی فرهنگ

در بخش نویسندگی مربوط به مشاعره:

 هادی ربیعی از رادیو قرآن

در بخش طراحی و ایده های نو:

 احمد ده باشی از رادیو صبا

در بخش کارشناس مجری طنز:
 
سعید طلایی، امیر سادات موسوی از شب رادیویی جوان

در بخش آیتم:

مریم بابایی از شبکه رادیوی صبا

در بخش نویسنده آیتم:

مژده تهرانی از شبکه رادیویی جوان

در بخش گویده ی آیتم:

محمود رضا قدیران از شبکه رادیویی سلامت

در بخش بازیگر برتر بخش آیتم:

 بهنام قربانی از شبکه رادیوی ایران

در بخش آیتم طنز:

فریدون ارکانی از شبکه رادیویی صبا

در بخش آنونس برتر:

دیان همزه نژاد از شبکه رادیویی معارف

در بخش برترین آنونس:

زهرا عبدالله زاده از شبکه رادویی صبا،

جوایز این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در پایان این مراسم گروه موسیقی مازندران به صورت زنده اجراهایی را برای مخاطبان حاضر در تالار کوثر صدا و سیما داشتند و از چهره های شاخص گویندگی، سرور پاک نشان نیز در این مراسم حاضر شد و در پایان همه ی برندگان و برگزیدگان این مراسم به همراه مدیران حاضر در سالن همگی عکس یادگاری گرفتند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار