.

.

.

.

کارهای انقلابی

توی دانشگاه کاری انقلابی می کنم
درس های سخت و مشکل را گلابی می کنم

دکترا می گیرم و در علم جولان می دهم
پی و ای را جزء اعداد حسابی می کنم

می شوم دلسوز دانشگاه و دانشگاهیان
کل ایرادات مان را ریشه یابی می کنم

سلف را دیزی سرای سنتی خواهم نمود
بوفه های فست فودی را کبابی می کنم

طرح بومی سازی ای دارم که با اجرای آن
لهجه های روستایی را کتابی می کنم

تا ز اقدامات من شاکی نگردد هیچ کس
با حراست قبل هر اقدام لابی می کنم

گر کند شورای صنفی پا درون کفش من
ناگزیر اعضای آن را انتصابی می کنم

هر کسی مانند رستم عرض اندامی کند
نام فامیلیش را افراسیابی می کنم

حذف خواهم کرد رنگ سبز را از پرچم و
جای آن را صورتی یا زرد و آبی می کنم

کل این اقدام ها را توی دانشگاهمان
چون پلیس مهربان، وقتی تو خوابی می کنم

بیست و هفت اسفند هشتاد و نه


پی نوشت1 :
همچو حافظ خسته ام از خرقه ی زهد و ریا
می روم میخانه ریشم را شرابی می کنم


پی نوشت2 :

این شعر در شماره ی آخر نشریه دانشجویی نیش شتر منتشر شد.

نظرات 5 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 http://isaacahmadi.mihanblog.com

سلام

مطالبتون رو خوندم و لذت بردم

شما رو به شنیدن آلبوم " بی بی بهونه " با صدای اسحق احمدی دعوت می کنم ...

منتظر حضور صمیمانه ی شما هستم ...

سلام
ممنون

یک هم وطن چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:52

سلام
وقتتان بخیر باشد ان شاالله؛درون مایه ی اشعارتان جالب است مخصوصآ اشعاری که درون مایه شان مشهود کردن کاستی های جامعه به طنز است٬اگرچه داغ دلمان را تازه میکند ولی با چهره ی دو نقطه دی مان خنثی میشود...اشعاریتان که با مسائل و موضوعات ریاضی و فیزیک عجین شده اند جذابند...برخی از ابیات در اشعارتان استقلال دارند که معمولآ بر دل مینشینند... دربرخی اشعار جهش موضوعی در ابیاتتان مشاهده میشود که ذهنمان را به چندین جهت سوق میدهد و منظورتان خوب به خواننده ابلاغ نمی شود...در جمع شاعر شاخصی هستید چون تنوع موضوعات شعریتان زیاد و شیوه ی بیانشان جالب است٬موفق باشید.

سلام
متشکر از نظر خوبتان

س چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 18:49

از پنجره وبلاگ نگاهی کردم
خیابانی دیدم پر از خط کشی های قرمز
و شاعر را که روی خطوط قرمز راه میرفت
و گامها را محکم میگذاشت تا با پاشنه کفش
کمی از سرخی خطوط بکاهد
ولی آخر؛حرف من این است
مگر میشود به این نان و ماست ها
این خط های قرمز را پاک کرد؟

محمود شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 http://tirecheraq.blogfa.com

هلاک اون پی نوشت آخرشم!

دانشجو سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 22:18

فوق العاده است

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد